+371 28374072

Izplatīts auto svaru veids ir ass svari. Ass svari ir gan stacionāri , gan pārvietojamie - mobilie. Mobilie svari parasti ir platformas kas atrodas zem katra riteņa. Šiem svariem ir uzbraukšanas rampas , kas ļauj autotransportam vieglāk uzbraukt ar riteni uz svaru platformas.

Svaru Veikals ( SIA „BK Systems”) piedāvā metāla platformas autosvarus.

Dzelzbetona platformas svari. Svaru dzelzbetona platforma tiek izgatavoti rūpnīcā , izmantojot specīālu sagatavotu betonu kas nodrošina dzelzbetona auto svariem pietiekošu izturību uz dinamiskām slodzēm un ilgu ekspluotācijas laiku.

Auto svari

Auto transporta  svari ir  komerctransporta svēršanai,  lai uzzinātu kravas svaru vai ass noslogojumu. Lai iegūtu kravas svaru automašīna  tiek svērta divas reizes – ar kravu un bez kravas. Starpība starp svērumiem ir kravas svars . Auto ass svarus var izmanto lai pārbaudītu mašīnas noslogojumu pa asīm, vai kāda ass nav pārslogota vairāk par atļauto lielumu. Kopējais kravas svars var atbilst normatīviem, bet krava novietota tā, ka kāda ass tiek pārslogota. Sporta mašīnām tiek mērīta noslodze pa asīm lai varētu iegūt vēlamo sadalījumu pa asīm.. Autosvaru atšķiras principiāli pēc automašīnu svēršanās veida- platformas svari uz kuriem sver visu mašīnu uzreiz vai ass svari , kur notiek automašīnas svēršana pa asīm un pēc tam summējot asis iegūst automašīnas kopējo svaru. Ir arī iespēja uz platformas svariem nosvērt pa asīm , bet tikai tad ja platformas svari ir zemes līmenī. Tad programma fiksē svaru izmaiņas mašīnai ar katru asi uz platformas un parāda katras ass noslogojumu.  Automašīnu platformas svari atšķiras vispirms ar platformas materiālu- tērauda vai dzelzsbetona. Dzelzsbetona svaru platforma var tikt izgatavota  divos veidos- svaru uzstādīšanas vietā tiek samontēts metāla rāmis , ielikta armatūra un ieliets betons. Otrs veids- svari tiek izgatavoti rūpnīcā un uz uzstādīšanas vietu aiztransportēti ar speciālu transportu. Platformas auto svarus var uzstādīt divos veidos- zemes līmenī vai virszemes līmenī. Katram no šiem auto svaru uzstādīšanas veidiem ir savas priekšrocības un trūkumi. Uzstādot svarus zemes līmenī ir lielākas svaru pamatu izgatavošanas izmaksas , grūtāk veikt svaru apkalpošanu , ziemā lielāks risks ka svari var iesalt , īpaši ja auto svaru platforma ir no betona. Priekšrocības- vieglāk automašīnai uzbraukt, vajadzīga mazāk vietas svaru uzstādīšanai. Lai svarus zemes līmenī aizsargātu no netīrumu iekļūšanas starp platformu un svaru pamatu malu izmanto speciālu T profila gumiju. Šādu gumiju izmanto arī virszemes svaru platformās , lai aizsargātu no netīrumiem spraugu starp platformu un uzbraukšanas rampu. Atkarībā no kravas mašīnām kuras paredzēts svērt atšķiras svaru garums . Populārākie garumi – 12 m – atkritumu saimniecības mašīnām , vai 18 m vilcējiem ar piekabi.  Auto transporta svari atšķiras arī no izmantoto svaru devēju veida. Auto svaros izmanto analogos vai digitālos tenzometriskos devējus. Digitālie devēji pēc būtības ir analogais devējs ar analogā signāla pārveidotāju digitāla forma kas ir iebūvēts devēja korpusā. Digitālie devēji atvieglo svaru regulēšanu un bojājuma diagnostiku. Ja svēršanas sistēmā tiek izmantoti digitālie devēji iespējam no svaru indikatora redzēt katra atsevišķa devēja noslogojumu un radījumu. Jaunums ko no 2015 gada piedāvā Laumas Elekttronica- savienojumu kārba kas ļauj pārvērst analogo signālu digitālajā nevis devējos bet sadales kārbā svaros. Šī sistēma ļauj svaros izmantot analogos devējus kas ir lētāki un izturīgāki pret triecieniem kā digitālie , bet iegūt tādas pašas servisa priekšrocības ka izmantojot digitālos devējus. Digitālā signāla izmantošana no platformas līdz indikatoram ir obligāta ja attālums pārsniedz 100m. Metāla platformas autosvari svari atšķiras arī pēc platformas formas - ir pilnas platformas svari un ir svari kam vidus tukšs. Protams – platformas izturību- pretestību pret deformāciju nosaka gan tās konstrukcija- cik daudz tajā ir metāla, gan metāla kvalitāte. Tāpēc svarīgi ir iegādājoties auto svarus vismaz aptuveni zināt autosvaru noslogojumu dienā. Tās var būt gan 2-5 automašīnas dienā , gan ap 1000 mašīnām dienām. Pie lielām slodzēm jāizvēlas stiprākas platformas , ar lielāku metālietilpību. Metāla platformas ir pakļautas korozijai , tāpēc ir rūpnīcas kas piedāvā arī platformas kuras ir cinkotas. Autosvariem kā papildus aprīkojums ir ārā dublējošie displeji , sānu reliņi virszemes platformām. Mūsdienās visi svaru indikatori ir savienojumi ar datoru , tāpēc plaši tiek izmantotas svaru datorprogrammas. Ir programmas ja svari strādā ar operatoru , ka arī svariem kuri strādā automātiska režīmā bez operatoraAss svari. Ass svari var būt stacionāri un pārnēsājami. Ass svari var svērt auto mašīnas statikā ( automašīna apstājās uz ass svaru platformas) vai sver automašīnas dinamika ( autotransports pārbrauc ass svariem pāri neapstājoties). Autosvari - wikipedia Šie svari ļauj noteikt gan kravas , gan kontrolēt vai nav automašīnai pārslodze pa asīm. Ass svariem svarīgi lai svari atrastos līdzena vieta , bez slīpuma vismaz mašīnas sastāva garumā. Pārnēsājamie ass svari , kuri sver katru riteni – precizitāte ir laba ja katrs ritenis stāv vienlaicīgi uz platformas . Tas nozīmē ka lai precīzi nosvērtu trīsasu automašīnu vajadzīgas sešas platformas. Lielākā daļa pārnēsājamo ( mobilo) svaru verifikācija skaitās ja vienlaicīgi tiek svērta visa mašīna. Parasti mobilie svari tiek apgādāti ar čeka printeri , kurš izdrukā gan katras platformas svērumu gan visu platformu summu – tas ir automašīnas svaru. Papildus aprīkojums auto svariem. Mūsdienās jau par normu ir auto svarus savienot ar datoru , lai svērumi tiktu arhivēti , lai varētu izdrukāt svēršanas aktu. Autosvarus iespējams aprīkot ar sistēmām kas atpazīst mašīnas un ļauj strādāt bez operatora. Mūsu piedāvājuma ir gan dažādu konstrukciju platformas, gan svaru elektronika- no budžeta klases līdz TOP līmenim. Lai izvēlētos svarus  atbilstošus vajadzībām ir jāzin gan svaru noslogojums- cik vidēji mašinas tiek svērtas diena , gan zaudējumi kas var rasties svaru  sabojāšanās gadījumā , gan plānotais svaru darbu mūža garums dotaja vietā , gan daudz citas informācijas.  Ekonomiski izdevīgākais  atkarībā no apstākiem var būt gan cena lētākais , gan cenā dārgākais variants .  Lai varētu piedāvāt atbilstošāko risinājumu musu speciālisti iepazīstas ar uzstādīšanas vietu , loģistikas shēmu , darba specifiku un tikai tad var piedāvāt risinajumu.